Att vara många

Som tur är finns det massor med människor i Sverige och i hela världen som tycker att det är kul med barn och natur! Att vara med barnen i skogen kan vara så enkelt, man behöver inte förbereda sig så mycket för att det ska bli lyckat. Inte gå långt heller! Men ibland är det kul att fylla på förådet av idéer och kunskap, att träffa andra "naturnördar" och att känna att vi är många! I 50 år har Mulle funnits, denna fantastiska figur som genom Friluftsfrämjandet har mött så många barn och vuxna genom åren. I 50 år!!! Och han är fortfrande lika aktuell och outslitlig. Och älskad!

Mulles 50 årsdag firas hela året överallt i Sverige, så alla barn ska ha en chans att få träffa honom. Har man mött Mulle så blir man skogsnyfiken, så är det bara. Se på mig, själv ett gammalt Mullebarn!

I helgen ska jag få träffa många barnledare inom Friluftsfrämjandet på ett nationellt Mullesymposium på Lida utanför Stockholm. Ser så mycket fram emot det!!! Och jag berättar mer efter helgen...

Följer du länken till höger så kan du komma till Mulles jubileumssida. Kul för stora som små!

Kommentarer
Postat av: Laila Gustavsson

Jag blev så nyfiken på din sida efter att ha besökt Lida att jag var tvungen att gå in och kolla den. Jättefin! Lycka till med ditt projekt... Verkar vara ett lysande exempel. ;)
Laila i Riksorganisationens styrelse

2007-08-19 @ 22:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0