Hinderbana

image119


På höstens sista Knopp- och Knytteskola hade vi en hinderbana. Speciellt på vintern, när det är kallt, är det bra att röra på sig när man är ute. Men, som vi alla vet, så är det alltid bra att röra på sig! Jag satte upp A4 papper i plastfikor med klädnypor på grenarna. Varje papper visar ett djur som är aktivt och så har den en fråga eller uppmaning under sig. Tanken är att föräldrarna kan läsa för barnen, men att barnen även själva kan se vad djuret på bilden gör. Det är allt från harar som skuttar, rävar som springer fort till fåglar som klättrar på en trädstam.

Jag har valt bilder på djur som finns i svenska skogar och som jag tror att barnen känner igen. Jag har också valt aktiviteter som inte är knutna till en viss plats. Nästan överallt kan man hitta något att klättra över eller krypa under. I jakttidningar kan man ofta hitta jättefina bilder på djur som är aktiva (och väldigt många bilder på vapen och döda djur också!). Naturfotografierna är oftast väldigt fina och i de tidningar jag hittat så störs de inte av bildtexter heller. Sen så är det aldrig fel att knyta en kontakt med en jägare, av dem kan man få alla möjliga skatter som klövar och pälsbitar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0