Knyttesamling

Eftersom detta är en mixad Knopp- och Knytteskola blir det lite plock från båda i denna vinterskola. Knytteskolans symbol är , så självklart ska en liten nyckelpiga få vara med! Min nyckelpiga är inköpt på IKEA för 5 kr (de har ju alltid en serie smådjur varje år och ett lyckligt år så var det nyckelpigor!!! Jag köpte många...) och har små gummiband under magen så att den kan sitta på mitt finger.
Veckans Knytteaktivitet var att samla in lika saker som nyckelpigan bad om. Så här i början höll jag mig till en sak i taget och tog sådant jag hittade precis runt samlingen. Allt som allt blev det fyra saker. Dessa la barnen sedan på min duk (ett vitt spjälsängslakan!). En vit duk är så bra att ha med sig i fickan, allt syns så bra då! Det är annars inte så lätt att se kotten, om den ligger på barr eller gräs.
Här är samlingen i sin helhet!
image104

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0