Pinnemans farmor!

På avslutningen så stod denna filur och väntade på oss vid vår samlingsplats;



Det är PinnePia och hon är skapad av föräldrar och barn i gruppen (antar jag?!). En liten (?!) avskedspresent och som dessutom ska kompletera de två andra pinnarna som ju är killar. Det har blivit en del genusprat i gruppen! Nu när Knytteskolan är avslutad så kan jag kanske avslöja att Pinneman är väl mest en kille av tradition, en som heter "man" blir ofta en maskulin varelsen. Så slarvades ju denna Pinneman bort och skulle snabbt ersättas, i all hast fick faktiskt Petter, från sagopåsen om Petter och hans fyra getter, rycka in. Inga andra barn än mina egna visste ju att det var Petter, men eftersom de är med i gruppen fick det bli PinnePetter!

Tanken var såklart att PinnePia skulle flytta med hem till mig och min familj, men min yngsta dotter är helt övertygad om att detta är Pinnemans farmor, som det ju talats en del om. Någon annans farmor kan man ju bara inte släpa med sig hur som helst och helst ska hon stå kvar och vänta på PinnePetter i skogen. Som en kompromiss så står hon nu i tomtgränsen och spanar efter PinnePetter. Samtidigt tror jag hon får en och annan bilist att haja till lite och förhoppningsvis följa uppmaningen att köra varsamt förbi vårt hus!

Tack alla stora och små för denna termin i Knytteskolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0